Що робити пацієнту з симптомами COVID-19, якщо у нього не підписана декларація з лікарем?

Якщо підписано декларацію з лікарем — ніяких проблем немає: пацієнт при перших симптомах захворювання повинен зателефонувати своєму сімейному лікарю. Сімейний лікар вирішить, що робити далі. За необхідності відправить до пацієнта додому мобільну бригаду для проведення тесту на COVID-19.

Якщо ж декларація з лікарем не підписана, потрібно зателефонувати в регіональну або національну гарячу лінію COVID-19. За телефоном гарячої лінії пацієнтові підкажуть, як діяти далі, при необхідності викличуть мобільну бригаду для проведення тестування на коронавирусной хвороби.

Отже, якщо у вас немає сімейного лікаря і з’явилися такі симптоми, як кашель, утруднене дихання, підвищена температура, то необхідно:

  1. Зателефонувати 103. Диспетчер екстреної медичної допомоги опитає вас і визначить, повинна їхати до вас бригада екстреної медичної допомоги (ЕМД). Нагадаємо, що ЕМД виїжджає на виклик тільки в тих випадках, коли існує пряма загроза життю і здоров’ю людини.
  2. Якщо є показання до виїзду бригади (температура вище 38 градусів, не збивається, утруднене дихання), вона прибуває в засобах індивідуального захисту, проводить обстеження та визначає необхідність госпіталізації. За необхідності пацієнта везуть в лікарню, визначеної опорної для госпіталізації пацієнтів з COVID-19.
  3. Якщо показань до госпіталізації немає, пацієнтам дають поради щодо самоізоляції.

У разі, якщо з якихось причин вам не допомогли по телефону регіональної гарячої лінії або за номером 103, звертайтеся на урядові та відомчі гарячі лінії:

  • гаряча лінія Центру громадського здоров’я МОЗ: 0 (800) 505-840;
  • гаряча лінія Міністерства охорони здоров’я України: 0 (800) 505-201;
  • автовідповідач Урядового контактного центру: 15-45.

Номери телефонів гарячої лінії COVID-19 можна подивитися тут.

Джерело НСЗУ для пацієнта

Поділитися посиланням, вибрати спосіб!

Схожі записи