Що робити у разі порушення прав пацієнта?
Всі пацієнти мають право на отримання безоплатної необхідної медичної допомоги та лікарських засобів, які передбачені Програмою медичних гарантій. Це право гарантовано державою.
До гарантованого пакету в Україні входять:
- екстрена медична допомога;
- первинна медична допомога;
- спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога;
- паліативна медична допомога;
- реабілітація;
- медична допомога дітям до 16 років;
- медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
- програма «Доступні ліки».
Програма медичних гарантій визначає чіткий перелік та обсяг медичних послуг та лікарських засобів, оплата яких гарантується за рахунок коштів Держбюджету. Це означає, що пацієнт має право отримувати їх безоплатно у лікарнях, які працюють за договором з Національною службою здоров’я України (НСЗУ).
Якщо у закладі, який має договір із НСЗУ, безпідставно відмовили в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій, або вимагали гроші — це є порушенням прав пацієнта.
У такому разі, ви або ваші близькі можуть поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і в НСЗУ:
- написати скаргу до головного лікаря (медичного директора) медичного закладу про неправомірні дії лікаря;
- написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в вашому місті або регіоні;
- звернутися у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером: 16-77;
- зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету міністрів України: 15-45.
За матеріалами НСЗУ